Všeobecné obchodné podmienky pre kamenné predajne
Nábytok JUKO, s.r.o., Belanského 2725, 024 01 Kysucké Nové Mesto, IČO: 36 684 741
Platné od: 1. 7. 2024
I. Úvodné ustanovenia
Tieto
Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú práva a
povinnosti medzi predávajúcim (Nábytok JUKO, s.r.o.) a kupujúcim
(spotrebiteľom alebo podnikateľom) pri predaji tovaru v kamenných
predajniach.
VOP sú neoddeliteľnou súčasťou každej kúpnej zmluvy. Individuálne písomné dojednania majú prednosť pred týmito VOP.
Právne
vzťahy sa riadia platnými zákonmi Slovenskej republiky, najmä
Občianskym zákonníkom, zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v
znení neskorších predpisov a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane
osobných údajov.
II. Dodanie a prevzatie tovaru
Kupujúci je povinný uhradiť celú kúpnu cenu (vrátane poplatkov za dopravu, montáž a iné služby) pred prevzatím tovaru.
Tovar
na sklade je potrebné prevziať do 5 pracovných dní od úhrady kúpnej
ceny. Po uplynutí tejto lehoty môže byť tovar doručený na náklady
kupujúceho alebo uskladnený za poplatok 0,1 % z ceny za každý deň
omeškania.
Dodacia lehota
pre tovar, ktorý nie je na sklade, je stanovená v kúpnej zmluve.
Predávajúci môže oznámiť skoršie dodanie aspoň 3 dni vopred. Pri
omeškaní dodávateľa má kupujúci právo písomne odstúpiť od zmluvy.
Miestom
prevzatia je predajňa alebo iné miesto dohodnuté v zmluve. Kupujúci je
povinný zabezpečiť prístupovú cestu a v prípade neprítomnosti
splnomocniť inú osobu na prevzatie tovaru.
III. Ceny
Ceny tovaru sú zmluvné, platné podľa aktuálneho cenníka v čase uzavretia zmluvy a sú vrátane DPH.
Doprava, montáž, dekorácie a iné služby sa účtujú osobitne, ak nie je dohodnuté inak.
IV. Platobné podmienky
Platba je možná v hotovosti, platobnou kartou alebo bezhotovostným prevodom na účet predávajúceho.
Pri tovare na objednávku je potrebné zaplatiť zálohu minimálne 10 % z ceny pri podpise zmluvy, zvyšok pred prevzatím tovaru.
Pri neprevzatí alebo neuhradní tovaru je kupujúci povinný uhradiť zmluvnú pokutu vo výške 10 % z ceny.
V. Výhrada vlastníctva
Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho prevzatím tovaru.
Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho až po úplnom zaplatení celej kúpnej ceny vrátane poplatkov za služby.
VI. Zodpovednosť za vady a reklamácie
Záručná doba je 24 mesiacov pre spotrebiteľa, 12 mesiacov pre použitý tovar; začína plynúť od prevzatia tovaru.
Reklamáciu
je možné uplatniť osobne, písomne alebo elektronicky s dokladom o kúpe.
Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď,
najneskôr do 3 pracovných dní, v zložitých prípadoch do 30 dní.
Reklamácia musí byť vybavená najneskôr do 30 dní od jej uplatnenia.
Kupujúci
má právo na odstránenie vady, výmenu tovaru, primeranú zľavu alebo
odstúpenie od zmluvy podľa charakteru vady a platnej legislatívy.
V
prípade sporu má kupujúci právo na alternatívne riešenie sporu podľa
zákona č. 391/2015 Z. z.; zoznam subjektov je dostupný na stránke
Slovenskej obchodnej inšpekcie
www.soi.sk.
VII. Ochrana osobných údajov
Predávajúci
spracúva osobné údaje kupujúceho v rozsahu nevyhnutnom na plnenie
zmluvy a vybavenie reklamácií v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. a
Nariadením GDPR.
Kupujúci
má právo na prístup, opravu, výmaz, obmedzenie spracovania,
prenositeľnosť údajov, namietať spracovanie a podať sťažnosť na Úrad na
ochranu osobných údajov.
Podrobné informácie o spracovaní osobných údajov sú dostupné v samostatnom dokumente Zásady ochrany osobných údajov.
VIII. Záverečné ustanovenia
Právne vzťahy sa riadia právom Slovenskej republiky.
Zmluva a jej zmeny musia byť písomné. Kupujúci nemôže postúpiť pohľadávky bez písomného súhlasu predávajúceho.
Individuálne písomné dojednania v zmluve majú prednosť pred týmito VOP.
Tieto VOP sú zverejnené v predajni a na webovej stránke predávajúceho.